Obchodní podmínky

Úvodem

Vážení zákazníci,
děkujeme Vám, že využíváte služeb naší internetové lékárny. Pro Vaši informaci Vám zde uvádíme obchodní podmínky našeho internetového obchodu www.lekarnaexpres.cz.

Uvedený internetový obchod provozuje:

Lékárna U Svaté Trojice
Mgr. Václav Salač
Zákostelní 611
675 55 Hrotovice

IČO: 48526053
DIČ: CZ 6105201091
tel. 568860249
zel. linka: 800146535
mobil: 724535065
e-mail: lekarnaexpres@seznam.cz
bankovní spojení: Raiffeisenbank, a.s. č.účtu: 2689677001 / 5500
CZ6155000000002689677001
SWIFT kód: RZBCCZPP

V našem internetovém obchodě si můžete objednat volně prodejná léčiva, potravinové doplňky, léčebnou kosmetiku, zdravotnický materiál a pomůcky a další zboží, s vyjímkou léčiv vázaných na Rp. (ty je možno si u nás samozřejmě objednat a poté vyzvednout po předložení Rp. v naší kamenné lékárně v Hrotovicích.)

Veškerý sortiment nabízený v našem E-shopu je nabízen s platnou legislativou pro provoz kamenné lékárny, kde je dbáno především na zajištění jakosti, kvality a exspirace prodávaných přípravků. Zásilkový prodej léčiv byl schválen pro tuto lékárnu Státním ústavem pro kontrolu léčiv ve zvláštním ustanovení. O provoz vašeho E-shopu se stará pouze kvalifikovaný personál s požadovaným VŠ a SŠ vzděláním ve farmaceutickém oboru.

Samozřejmostí našeho E-shopu je rovněž informační a poradenská činnost. Své dotazy o produktech našeho E-shopu , o případných nežádoucích účincích léčiv a rovněž informace o případných závadách jakosti prodávaných přípravků zasílejte na náš e-mail info@lekarnaexpres.cz nebo volejte na naše níže uvedená telefonní čísla. Bude naší snahou Vám co nejdříve pomoci. Našimi poradci jsou i praktičtí a odborní lékaři. V případě jakýchkoliv dotazů volejte tel.č. Lékárny U Svaté Trojice v Hrotovicích - 568 860 249 nebo 724 535 065 v pracovní dny od 8,00 do 16,00 hod.  Na vaše dotazy Vám odpoví  Mgr. Václav Salač, příp. farmaceutická asistentka p. Iva Svobodová.



Objednávka


Informace o jednotlivých technických krocích vedoucí k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v našem internetovém obchodě a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat a případně opravit. Po zadání všech kontaktních údajů a vložení požadovaného zboží do tzv. košíku kupující objednávku odešle/potvrdí. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce. Odesláním objednávky kupujícího dochází k uzavření kupní smlouvy. Od tohoto okamžiku mezi kupujícím a prodávajícím vznikají vzájemná práva a povinnosti. K platnosti objednávky podané elektronicky je zapotřebí řádné vyplnění veškerých formulářem předepsaných údajů a náležitostí.

 

                   Registrace

Zboží si můžete samozřejmě objednat i bez registrace vyplněním potřebných údajů pro zaslání zásilky. Registrací však automaticky získáváte výhody našeho E-shopu. Je Vám vytvořena Vaše osobní stránka zákazníka, kde máte přehled o Vašich uskutečněných nákupech, máte možnost zde změnit Vaše zákaznické údaje a příp. opakovaně objednávat Vaše oblíbené zboží bez dalšího opětného vyhledávání. Při každém nákupu se vám sčítá cena uskutečněných nákupů a po dosažení určité hranice v nákupních cenách budete poté nakupovat automaticky se slevou podle výše hodnoty vašich uskutečněných nákupů – viz Bonusový systém. Registrovaným zákazníkům zasíláme několikrát do roka nabídkový katalog, příp. newsletter, kde se prezentují vybrané akční produkty za velmi zajímavé ceny a navíc často mohou zákazníci uplatnit slevu z celkové výše objednávky pomocí slevového kódu různé hodnoty, který je zasílán současně s newsletterem. Zasílání těchto informací je však pouze se souhlasem zákazníka při registraci.

 

 

                   Platební podmínky a možnosti platby

K zaplacení Vámi vybraného zboží máte následující možnosti:

·      Platba online platební kartou

·      Platba bankovním převodem

·      (Raiffeisenbank a.s.) č.ú. 2689677001 / 5500

·      (IBAN: CZ6155000000002689677001)

·      SWIFT kód: RZBCCZPP

·      Platba dobírkou při převzetí zboží od dopravce

·      Platba fakturou (firmy) – pouze po individuální domluvě

Platby bankovním převodem provádějte až po zaslání námi potvrzené objednávky! Obdržíte od nás e-mail s přesnými údaji k provedení bankovního převodu.

Zásilky placené bankovními převody jsou expedovány teprve po připsání placené částky na náš účet nebo po zaslání oficielního potvrzení platby z peněžního ústavu na náš e-mail.

Společně s cenou za zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou za zboží i náklady spojené s dodáním zboží.


Prodávající nepožaduje od kupujícího žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu; to se nevztahuje na případy, kdy kupující sám zvolí úhradu kupní ceny předem.

V případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 14 kalendářních dnů od uzavření smlouvy (jinak si prodávající vyhrazuje právo objednávku zrušit).

V případě objednávky zboží a volby jeho osobního odběru je zboží rezervováno po dobu  14 kalendářních dnů, pokud není do této doby vyzvednuto, je vráceno zpět k prodeji.

V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhradit cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby, jinak prodávající nebude schopen platbu identifikovat. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit cenu za zboží splněn okamžikem

připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ust. § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě smlouvy kupujícímu daňový doklad. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

EET - informační oznámení: 

„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“

 

                        Dodací podmínky

Dodací lhůta uvedená u jednotlivých produktů je obvykle 2-3 dny a zahrnuje příjem Vaší objednávky, její potvrzení, expedici zboží e-shopem a dodání zboží na místo určení zvolenou přepravní službou. Každá přepravní služba má své dodací podmínky, které si zákazník může najít na webových stránkách jednotlivých přepravců. Upozorňujeme, že při dodání zboží obchodním balíkem České pošty má zákazník možnost k vyzvednutí balíku na poště pouze 1 týden, poté se nám zásilka vrací jako nevyzvednutá. Prodávající může odstoupit od kupní smlouvy, jestliže kupující nebo předávající osoba vrátí zpět prodávajícímu zboží nepřevzaté kupujícím v úložní době. V případě takto ukončeného smluvního vztahu je kupující obeznámen s tím, že po něm může být požadováno uhrazení veškerých zbytečně vynaložených nákladů a škod vzniklých v důsledku neplnění předmětu kupní smlouvy. Pokud toto bude prodávající požadovat na základě konkrétního návrhu smluvní pokuty, vyžaduje se k ní souhlas kupujícího.

                        Osobní odběr objednaného zboží:

Osobní odběr po zaplacení objednávky je možný v lékárně v Hrotovicích či výdejně léčiv v Rouchovanech.

Osobní odběr je zpoplatněn čáskou 20,- Kč

Zákazník, který si zvolil vyzvednutí zboží v kamenné pobočce, si může zásilku vyzvednout na adrese:


Lékárna U Svaté Trojice, Zákostelní 611, 675 55 Hrotovice

Provozní doba:

Po 8,00 - 14,30
Út  8,00 - 12,30  13,00 - 15,00
St  8,00 - 12,30   13,00 - 16,30
Čt  8,00 - 12,30   13,00 - 17,00
Pá  8,00 – 13,30
So  8,00 -  10,00

 

nebo ve Výdejně léčiv v Rouchovanech (čp. 329, objekt Zdravotního střediska a České pošty)

(o provozní době se informujte telefonicky 800 145 535 či 724 535 065)

 

Způsob a ceny doručení zboží při zaslání přepravní společností:

 

Dopravce

Platba

Cena

Česká pošta

Bankovním převodem (od 2500 Kč - ZDARMA)

99 Kč

Česká pošta

Dobírkou (od 2500 Kč - ZDARMA)

129 Kč

Zásilkovna           

Bankovním převodem (od 2500 Kč – ZDARMA)                                  

49 Kč

Zásilkovna         

Dobírkou (od 2500 Kč – ZDARMA)                                                      

79 Kč

PPL

Bankovním převodem (od 2500 Kč - ZDARMA)

89 Kč

PPL

Dobírkou (od 2500 Kč - ZDARMA)

119 Kč

GEIS Parcel

Bankovním převodem (od 2500 Kč - ZDARMA)

65 Kč

GEIS Parcel

Dobírkou (od 2500 Kč - ZDARMA)

95 Kč

Ceny dopravy jsou platné do hmotnosti zásilky do 30 kg. U Zásilkovny.cz do 10 kg.

Upozorňujeme zákazníky, že při hmotnosti zásilky nad 30 kg (u Zásilkovny.cz do 10 kg) , či v případě nadrozměrné zásilky, či v případě, že zásilku je třeba rozdělit na více balíků, se určuje cena a způsob dopravy zcela individuálně, přepravné je poté aktualizováno dle ceníku přepravy vybraného přepravce.

Při hodnotě zboží od 2500,- Kč je doručení zdarma (platí pro bankovní převod i dobírku). Rovněž toto platí pouze u zásilek do 30 kg. Vyjímkou, kdy není doručení od 2500,- Kč zdarma, jsou zásilky nad 30 kg, nadrozměrné zásilky, či zásilky, které je třeba rozdělit na více balíků.

Cena a způsob dopravy se u těchto zásilek určuje zcela individuálně a dle ceníku vybraného přepravce.

U zboží, které je v akci Doprava zdarma nejsou při výběru zdarma všichni přepravci, jedná se vždy o jednoho až dva přepravce, na kterého se tato akce s dopravou zdarma vztahuje.

Zboží uvedené v tomto obchodu expedujeme zatím pouze po území České republiky.

 Zásilky jsou vždy kvalitně zabaleny tak, aby se zboží dopravou nepoškodilo. Zásilky se expedují a jsou předány přepravní společnosti z e-shopu do 24 hod. resp. do 48 hod po objednání, v případě nedostupnosti zboží je zákazník informován a je s ním domluven jiný termín dodání.

·      Objednávky zaslané v sobotu a v neděli a ve svátky jsou zpracovány vždy následující pracovní den.

·      Při objednání více zboží, z něhož bude určitá položka t.č. nedostupná, či jinak problematická, Vás budeme informovat o možnostech náhrady zboží jiným příp. jiných variantách – vše dle Vašich přání!.

·      Zásilky jsou vždy pojištěny.

·      Zboží vyžadující přepravu za specifických podmínek – např. vyžadující sníženou teplotu skladování nezasíláme!

·      Na veškeré zboží nabízené v našem E-shopu je poskytována záruka dle platných zákonů a dle podmínek výrobců.

·      Zboží vyžadující přepravu za specifických podmínek – např. vyžadující sníženou teplotu skladování nezasíláme!

·      Na veškeré zboží nabízené v našem E-shopu je poskytována záruka dle platných zákonů a dle podmínek výrobců.


ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY - ZÁKONNÉ POUČENÍ

Nejedná-li se o případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu doručeno do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá podnikateli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel. Odstoupení od kupní smlouvy kupující zašle na adresu elektronické pošty prodávajícího anebo písemně přiloží k odeslanému zboží a zašle na adresu prodávajícího. Zboží neposílejte na dobírku, takto nebude přijato.

Upozornění!

Na registrované léčivé přípravky bez vady se nevztahuje možnost jejich vrácení bez udání důvodu podle občanského zákoníku jako je tomu např. u většiny ostatního spotřebního zboží (obdobně jako je tomu při výdeji léčivých přípravků v lékárně).


V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší.

V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající spotřebiteli bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal. Částka bude prodávajícím vrácena buď formou připsání na účet, který spotřebitel uvede a za podmínky že s touto formou vrácení souhlasí anebo bude částka vrácena stejným způsobem jako při zaplacení.

Kupující bere na vědomí, že pokud zboží vrácené kupujícím bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé.

Náklady spojené s navrácením zboží si ponese spotřebitel sám.

Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 obč.zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy
a) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
c) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
d) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.

Informace o zpracování osobních údajů

společnosti Lékárna U Svaté Trojice, Mgr.Václav Salač., IČ: 48526053, DIČ: CZ6105201091, sídlo: Zákostelní 611, 67555 Hrotovice,
…dále jen Dodavatel (v textu „my“). Objednatelem se rozumí zákazník, resp. druhá smluvní strana (v textu „Vy“).
  1. Informace o Vás jsou uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem o ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. v platném znění.

  2. Veškeré údaje získané od Vás užíváme výhradně pro vnitřní potřebu společnosti a neposkytujeme je třetím osobám. Výjimku představují společnosti zajišťující dopravu nebo platební styk, kterým jsou osobní údaje zákazníků předávány v minimálním rozsahu, který je nutný pro bezproblémové vyřízení objednávky. Bez výslovného souhlasu zákazníků nakládáme s osobními údaji pouze a výhradně v rozsahu, který připouští zákon o ochraně osobních údajů, a to především v § 5 odst. 2 písm. b) a v § 5 odst. 6.

  3. Odesláním objednávky nám také udělujete souhlas uchovávat a zpracovávat Vaše údaje k obchodním a marketingovým účelům.

  4. Souhlas je udělován dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 z 27.4.2016 v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, v textu „GDPR“), dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů (v textu „ZOOÚ“) a dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů.

  5. Tímto nám udělujete až do odvolání, jakožto správci osobních údajů, souhlas s tím, abychom zpracovávali (a to i automatizovaně a zejména prostřednictvím shromažďování, monitorování, profilování, vyhodnocování a uchovávání) Vaše osobní údaje. To vše v nezbytném rozsahu pro účely zjištění relevantních potřeb Vás jako uživatele a nabídnutí a poskytnutí vhodných obchodních nabídek a benefitních zákaznických programů, a to v tištěné formě i elektronickými prostředky. Osobní údaje, které budou na základě tohoto souhlasu zpracovávány, zahrnují zejména jméno, příjmení, titul, trvalý pobyt/místo podnikání, doručovací adresa, datum narození, příp. rodné číslo, číslo bankovního účtu, údaje z předložených dokladů, údaje o platbách a platební morálce, telefonní a e-mailové spojení, informace identifikující zařízení nebo osobu spojenou s užíváním zařízení, např. IP adresy nebo identifikátory cookies a informace o nákupních preferencích.

  6. Tento souhlas udělujete dobrovolně na dobu trvání našeho smluvního vztahu + 15 let a po tuto dobu zároveň budeme Vaše údaje uchovávat.

  7. Jste si vědomi toho, že souhlas může kdykoliv odvolat, a to stejným způsobem, jakým jste ho udělili. Tímto však není dotčena zákonnost zpracování Vašich osobních údajů před takovýmto odvoláním souhlasu ani zákonem nám uložené povinnosti týkající se zpracování Vašich osobních údajů.

  8. Berete na vědomí, že neudělení nebo odvolání tohoto souhlasu může mít za následek to, že Vám některé služby nebude možné poskytnout, stejně jako to, že uvedená skutečnost nemá vliv na naše zákonem uložené povinnosti.

  9. Za podmínek v GDPR a případných souvisejících právních předpisech uvedených máte právo požadovat od nás přístup k evidovaným osobním údajům, právo na opravu nebo výmaz Vašich osobních údajů, popřípadě omezení jejich zpracování, právo vznést námitku proti zpracování Vašich osobních údajů a dále právo na přenositelnost Vašich osobních údajů.

  10. Máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaše právo na ochranu osobních údajů.
                 Tyto podmínky jsou účinné od 15.5.2018



REKLAMAČNÍ ŘÁD

POSTUP PŘI REKLAMACI


Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

Zjistí-li kupující při převzetí zboží vady, musí tyto skutečnosti bez zbytečného odkladu sdělit prodávajícímu.

Informujte nás telefonicky, e-mailem, či písemně. Zajistěte prokázání uzavření kupní smlouvy např. fakturou či prodejním dokladem.

Reklamační sdělení musí obsahovat datum dodání zboží, název výrobku, reklamované množství, popis závady a návrh na vyřízení reklamace. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění.

Práva kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese uvedené ve faktuře nebo v sekci kontakt.

ZÁRUČNÍ PODMÍNKY

 
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2095 - § 2117 a  2165 - § 2174  občanského zákoníku). Tyto jsou níže podrobně specifikovány:

Práva z vadného plnění
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 12 měsíců (toto bude vyznačeno v prodejním dokladu. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost (viz záruka za jakost). Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě (dále jen potvrzení), v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Prodávající má povinnosti z vadného plnění nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce
Právo z vad nelze uplatnit v těchto případech:
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.
Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku , tedy:
  1. zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  2. zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  3. zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  4. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu. Práva z vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v potvrzení uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. Osoba takto určená k opravě provede opravu ve lhůtě dohodnuté mezi prodávajícím a kupujícím při koupi věci. Toto platí i pro oznámení vady, na kterou se vztahuje záruka (dále viz záruka za jakost).
Věc je vadná, není-li dodána v ujednaném množství, jakosti a provedení anebo v jakosti a provedení vhodném pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.

Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.
Práva kupujícího z vadného plnění nejsou dotčena, způsobilo-li vadu použití věci, kterou kupující předal prodávajícímu. To neplatí, prokáže-li prodávající, že na nevhodnost předané věci kupujícího včas upozornil a kupující na jejím použití trval, nebo prokáže-li, že nevhodnost předané věci ani při vynaložení dostatečné péče nemohl zjistit. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
 Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle následujícího odstavce.
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
a) došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
b) použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
c) nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
d) prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Neoznámil-li kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.

Záruka za jakost
Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci. Určují-li smlouva a prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Ujednají-li však strany jinou záruční dobu, než jaká je vyznačena na obalu jako doba použitelnosti, má přednost ujednání stran. Záruční doba běží od odevzdání věci kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než prodávající, běží záruční doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost. Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího vnější událost. To neplatí, způsobil-li vadu prodávající.

OSTATNÍ UJEDNÁNÍ

Ceny jsou uváděny včetně DPH. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu občanského zákoníku.
Vztah mezi prodávajícím a kupujícím se  řídí právními předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem,
a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Dojde-li ke sporu mezi kupujícím a prodávajícím, lze jej řešit soudní cestou před soudy České republiky nebo mimosoudní cestou.
V případě mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je subjektem řešení sporu Česká obchodní inspekce (ČOI) - www.coi.cz.
Mimosoudní řešení může být zahájeno pouze na základě návrhu spotřebitele. Ten může návrh podat do 1 roku ode dne, kdy u prodávajícího poprvé uplatnil své právo (např. reklamace).
Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat.

Platnost obchodních podmínek od  25.5.2018

 

                       


Polozka byla přidána do košíku

< Pokračovat v nákupu Do košíku >